Otwarcie sezonu na Leskowcu

//Otwarcie sezonu na Leskowcu

Sezon 2024 rozpoczęty!
Przed nami wiele ciekawych wyjazdów na każdą porę roku.
Pierwsza połowa roku to wędrówki w różnych rejonach Beskidów. Od czerwca do października czekają nas wyprawy w Tatry Słowackie i Polskie, w tym dwa wyjścia na Orlą Perć! Późną jesienią wybierzemy się w Beskid Śląski. Zaplanowaliśmy cztery wyjazdy wielodniowe: dwa wiosenne, jeden w środku lata oraz zimowy na zakończenie sezonu. Szczegółowy plan w zakładce. Zapraszamy!

13 stycznia otwarliśmy sezon turystyczny zdobyciem Leskowca.

Wyjazdy w Beskid Mały o tej porze roku należą już do tradycji Oddziału. Pokonaliśmy trasę Rzyki Praciaki – Rozstaje pod Mladą Horą (Anula) – Leskowiec – Schronisko PTTK na Leskowcu – Rzyki Jagódki. Po drodze zawitaliśmy do Jaskini Komonieckiego, spędzając przerwę przy ognisku by posilić się pieczonymi kiełbaskami lub tym co każdy zabrał ze sobą. Nie zabrakło też sesji zdjęciowej przy Wodospadzie Dusiołek poniżej jaskini. Inauguracja była bardzo udana, bo następna wycieczka miała pełne obłożenie, a nawet listę rezerwową chętnych uczestników.

Dobry humor na starcie podnosiły nam jeszcze bardziej kolejne zdarzenia w ciągu dnia. Zaczęło się od przygody Kolegi, którego mieliśmy zabrać po drodze. Nie było go na umówionym miejscu w Chrzanowie, a gdy odezwał się po kilku próbach kontaktu, oznajmił, że już jedzie busem! Tyle, że nie z nami. :). Zdeterminowany gonił nas do skutku i dołączył do nas na szlaku. Zamiast ciepłych basenów wolał zimne Beskidy! Brawo!

Na szczycie zostaliśmy przypadkowymi świadkami ceremonii oświadczyn. W zimowej aurze młody mężczyzna poprosił wybrankę swego serca o rękę. Czworonożny członek rodziny również był mocno zaangażowany w to wydarzenie.:)

Pasmo Beskidu Małego należy do najmniejszych powierzchniowo w grupie Beskidów Zachodnich. Rzeka Soła rozdziela ten zwarty masyw górski na dwie części: zachodnią (Czupel 933 m n.p.m. i Magurka Wilkowicka 909 m oraz wschodnią (z Łamaną Skałą 929 m n.p.m. i Leskowcem 922 m). Leskowiec znajduje się w głównym grzbiecie Beskidu Małego, pomiędzy Groniem Jana Pawła II (890 m n.p.m.) a Potrójną (847 m n.p.m.), od której oddziela go Przełęcz Beskidek. Należy do Parku Krajobrazowego Beskidu Małego. Ze szczytu rozpościera się jeden z najpiękniejszych widoków na Beskidy i częściowo Tatry. W kierunku wschodnim możemy zobaczyć Gorce, Beskid Wyspowy, Makowski oraz Beskid Żywiecki a za nim tatrzańskie szczyty. Na Leskowiec można dostać się różnymi drogami. My rozpoczęliśmy naszą wędrówkę żółtym szlakiem, na Rozstajach pod Mladą Horą wkroczyliśmy na czerwony, od schroniska PTTK zeszliśmy czarnym, a niektórzy z nas niebieskim, nieco dłuższym szlakiem.

Poniżej galeria zdjęć ilustrująca przebieg wycieczki: